A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад - навчально-виховний комплекс Асканія-Нова "Загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад - позашкільний навчальний заклад - гімназія" Асканія-Нова селищної ради
ОЗ НВК Асканія-Нова-гімназія

Інформаційна картка учасника конкурсу Семенчук І.М.

Дата: 28.10.2020 12:13
Кількість переглядів: 170

Інформаційна картка *

учасника всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2021»

в номінації « Математика»

Прізвище, ім’я, по батькові

Семенчук  Ірина  Миколаївна

Посада (відповідно до запису в трудовій книжці)

Учитель математики

Місце роботи (найменування закладу освіти відповідно до статуту)

Опорний заклад- навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів- дошкільний навчальний заклад-позашкільний навчальний заклад-гімназія» Асканія-Нова селищної ради Херсонської області

Освіта (найменування закладу вищої освіти, рік закінчення навчання)

Херсонський державний педагогічний інститут ім. Н.К.Крупської, 1998

Самоосвіта (зазначається за останні 3 роки в порядку зменшення за категоріями: очні, дистанційні курси; конференції, семінари; конкурси тощо)

Пройшла навчання за програмою спецкурсу

«Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU»  (сертифікат № 6996 від 29.11.2017)

 

Пройшла навчання за програмою підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до Концепції «Нова українська школа» (сертифікат № 4650 від 02.11.2018)

 

Пройшла навчання за освітньою програмою «Інклюзивне навчання: сутність, принципи, переваги» (сертифікат Серія НТ-0236-20 від 28.02.2020)

 

 Пройшла підвищення кваліфікації за видом «вебінар» (дистанційно) на тему «Проектна діяльність в освітньому процесі. З чого почати?» (сертифікат КЕ 655614  від 09.04.2020)

 

Пройшла підвищення кваліфікації за видом «вебінар» (дистанційно) на тему «Математична грамотність. PISA-2018» (сертифікат MN 768606 від 07.04.2020)

 

Пройшла підвищення кваліфікації за видом «вебінар» (дистанційно) на тему «Практичні поради щодо організації дистанційного навчання під час карантину» (сертифікат ІН   648956 від 23.03. 2020)

 

 Взяла участь у роботі семінару «Інноваційні підходи до управління (у контексті Нової школи)» (сертифікат № 5952 від 25.09.2017)

 

Взяла участь у роботі  обласного науково-практичного семінару «Медіаграмотність в освітній діяльності педагога» (сертифікат № 6150 від 26.02.2020)

 

Взяла участь у роботі  обласного науково-практичного семінару «Інноваційна діяльність  у системі навчання, виховання й управління» (сертифікат № 4266 від 04.12.2019)

 

Взяла участь в DOCCU-fest: Херсон «Будуємо демократію разом» в рамках швейцарсько-українського проєкту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні - DOCCU» (сертифікат від 17.05.2018)

 

Пройшла курс «Цифрові навички для вчителів» на Національній онлайн- платформі цифрової грамотності (сертифікат від 25.05.2020)

 

Пройшла партнерський курс «Онлайн-сервіси для вчителів» на Національній онлайн- платформі цифрової грамотності (сертифікат від 25.05.2020)

 

Пройшла повний курс цифрової грамотності на Національній онлайн- платформі цифрової грамотності (сертифікат від 03.06.2020)

Педагогічний стаж

21 рік

Кваліфікаційна категорія

перша

Педагогічне звання (за наявності)

Старший учитель

Науковий ступінь (за наявності)

 

Посилання на відеорезюме (для учасників третього туру)

 

Педагогічна ідея

 

Нейробіка як засіб активізації когнітивної діяльності учнів

        Людині доступно  багато видів розумових процесів, таких як сприйняттяпам'ятьформування понять, рішення завдань, уява та логіка. Це найважливіші вміння,  оскільки людина перебуває у світі інформації, яку треба збагнути, оцінити, використати. Опанування цих вмінь дає фундамент для формування ключових компетентностей, затверджених новим Державним стандартом базової середньої освіти. Але однотипні шаблонні справи призводять до погіршення пам’яті, зменшення концентрації уваги. Зв’язок нейронів, клітин головного мозку погіршується, а це призводить до зниження розумових здібностей. І як  наслідок маємо на уроці пасивних, неуважних учнів, з низькою мотивацією та рівнем навчання.

        Нейробіка – це розумова гімнастика, аеробіка для мозку, спрямована на покращення розумової діяльності. Це комплекс простих вправ, спрямованих на нестандартну діяльність мозку. При цьому задіюються всі 5 органів чуття, а мозку доводиться створювати нові нейронні зв'язки, формувати асоціативні ряди. Як результат керівна система організму знаходиться у збудженому та активному стані, що сприятливо впливає на її працездатність.

Що дає нейробіка:

  • Покращення пам’яті.
  • Синхронізація двох півкуль мозку.
  • Робота зі «сплячими» зонами мозку.
  • Підвищення рівня концентрації та інтелектуальної працездатності.

        Вправи з нейробіки дуже прості та не потребують спеціального обладнання. Деякі вправи можна виконувати раз на місяць, раз на тиждень або  на кожному уроці. У своїй роботі я обрала наступні прийоми.

«Написання тексту іншою рукою»

       Я пропоную своїм учням писати в зошиті  дату і вид роботи іншою, не звичною для себе рукою- правши  пишуть лівою рукою, а шульги- правою.

Ця дія  синхронізує  роботу двох півкуль мозку та дає  повну концентрацію уваги.

«Неочікуваний  поворот»

         Існує думка, що  учні  на  уроці бувають мляві, бо  їхній мозок ідеально знає порядок наступних дій. Тож його активність мінімальна, задіяна лише 25% ресурсів мозку. У такому випадку треба спробувати час від часу повністю перебудовувати урок: домашнє  завдання запитувати не на початку, а в кінці уроку, провести дві фізкультхвилинки замість одної, спробувати вимовити імена учнів справа наліво.  Що дає прийом: підвищує активність мозку та його здатність до засвоєння нової інформації, відпрацювання нових навичок.

«Таблиці Шульте»

        Покращити ефективність мозкової діяльності допоможе простий, але дуже ефективний перевірений метод – вправи з таблицями Шульте. таблиці, в яких в хаотичному порядку розміщені числа. Для ускладнення виконання вправи додаються нові кольори, нерівномірне розміщення елементів, різні форми й розміри секторів. Суть завдання -  якомога швидше знайти в табличці всі числа в порядку зростання або ж, навпаки, спадання. Кожному учню я виділяю по 1 хвилині.  Можна викликати  від 3 до 5 учнів. Інші учні з не меншою зацікавленістю слідкують за таблицею. Ефективність від вправ:

  • розвиток уваги.
  • швидкість реакції.
  • синхронізація роботи двох півкуль мозку.
  • покращення  техніки читання і  пам’яті.
  • підвищується здатність сприйняття інформації (зокрема, прочитаного тексту).
  • покращується концентрація в роботі, навчанні.
  • покращення зору.

«Різні прийоми читання»

       Сприйняття тексту – одна з найскладніших задач для мозку. Завдяки читанню можна постійно переключати мозкову діяльність в різні режими. Протягом уроку  я використовуйте різні способи читання: учні читають про себе і вголос, завдання читає і вчитель, і учні по черзі. Також вдало, якщо одну с частин тексту учні прочитають хором.   Якщо текст не перевантажений термінами, то можна провести таку гру: читати частину тексту з різними емоціями. Один учень читає задачку плачучи, інший – низьким, басистим голосом.  Ще одна дієва вправа – це читати текст, закривши одне око рукою. Наступний текст читається вже іншим оком.

       Ці прийоми дають тренування пам’яті, ефективне сприйняття прочитаної інформації.

«Помінятися місцями»

        Щомісяця використовую старий метод – учні змінюють своє місце в ряду, тобто перший ряд парт змінює місце на другий ряд, другий- на третій, третій- на перший. Цей прийом завжди застосовували для профілактики  захворювань очей. Але з іншого боку - це міні-стрес та раптовий новий досвід для мозку. Учні буквально з  іншої сторони бачать дошку, вчителя, однокласників. Це активізує всі почуття, змушує мозок працювати  по–новому. З’являється увага, активність, покращується дисципліна.

«Дзеркальне малювання »

      Ця вправа здатна зняти напругу з рук та очей, а також допомагає синхронізувати роботу півкуль мозку, що помітно збільшує ефективність його роботи. Один чи два учня можуть виконувати вправу  біля дошки, а інші можуть тренуватись на чернетці. Для вправи треба взяти олівці чи ручки в обидві руки і починати малювати обома руками дзеркально-симетричні малюнки: цифри, літери, геометричні фігури тощо. Ця вправа також синхронізує  роботу двох півкуль мозку та дає  повну концентрацію уваги.

        Давно відомо, що існує тісний взаємозв’язок і взаємозалежність мовленнєвої і моторної діяльності. Недосконалість рухової координації кисті та пальців рук ускладнює оволодіння письмом і низкою інших навчальних  і трудових навичок. Сучасні  науковці розглядають причину порушень функцій навчання в нездатності правої та лівої півкуль до інтеграції - аналітична частина мозку постійно блокує творчий початок образної частини в її здатності до інтегративного бачення. Так звана «координаційна нездатність до навчання може бути виправлена шляхом оволодіння специфічними руховими вправами».

У багатьох дітей при цьому може  спостерігатися значний прогрес у плані здібностей до навчання, а також управління своїми емоціями.

До таких вправ відносяться всім відомі з дитинства вправи :

«Вухо-ніс»

      Однією рукою торкаємося носа, а іншою – вуха (руки навхрест).  Робимо оплеск – міняємо руки.

«Вісімки»

       Одна рука малює цифру 8, а друга символ нескінченності ∞ (одночасно). Потім міняємо руки.

«Маківка-живіт»

      Однією рукою плескаємо по маківці, а іншою погладжуємо живіт. Потім міняємо руки.

      Крім вищеописаних існує велика кількість подібних вправ, головна ідея яких –виконувати руками різні дії та змінювати їх. Багато таких вправ є на ресурсі Youtube. При підготовці до уроку я намагаюсь спочатку самостійно вивчити нову вправу. Для опанування однієї  такої  вправи  учням достатньо 3-4 тижня при тому, що вони будуть повторювати її 1-2 рази на тиждень.

      Всім відомо, що сучасні учні є малорухливими. Я намагаюсь поєднувати вправи з нейробіки з класичною фізкультхвилинкою. Виконуючи будь-яку вправу для рук, одночасно можна ускладнити завдання рухом ноги, яка буде, наприклад, відбивати рахунок «раз-два» або «раз-два-три»  .

     Прикладом поєднання  нейробіки та гімнастики є самомасаж. Під впливом масажу в рецепторах шкіри і м’язів виникають імпульси, які, досягаючи кори головного мозку, чинять тонізуючу дію на центральну нервову систему, в результаті чого підвищується її регулювальна роль щодо всіх систем і органів.

До прийомів  самомасажу відносять : погладжування, розтирання, розминання.

Можна запропонувати учням зробити   самомасаж  або взаємний масаж  плечей. Це можна віднести до прийому «Неочікуваний поворот», коли я прошу всіх сісти обличчям до вікна, і учні можуть зробити невеликий сеанс масажу своєму сусідові за партою, потім всі повертаються обличчям до стіни, таким чином інші учні отримують масаж. 

       Незважаючи на свою універсальність, вправи з нейробіки дають потужний результат. Вони  можуть задіяти відразу всі органи чуттів.  Це ефективні вправи, які з легкістю допоможуть учителю цілий урок тримати увагу учнів, а також покращити рівень засвоєння нового матеріалу.

      Використовуючи нейробіку, я впевнилась, що  дані заняття корисні всім. Дітям ці вправи дозволяють краще сконцентруватися при засвоєнні нових знань, сприяють розвитку абстрактного мислення, творчих здібностей.
У результаті систематичного виконання вправ у дітей поліпшується пам’ять, увага, мова, просторове уявлення, дрібна моторика, знижується стомлюваність, підвищується здатність до довільного контролю, формується латеральне (двопівкульне) мислення. Такі заняття завжди  проходять весело, цікаво, захопливо, а учні самі нагадують вчителю, коли, на їх думку, вже час займатися нейробікою.

 

 

* Формат інформаційної картки не змінювати

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень