Протидія булінгу.
БЕЗПЕЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ПРОСТІР
Сприяти безпечному та здоровому навчальному простору - це першочергове завдання нашої гімназії. Ми віримо, що наші учні потребують впорядкованого та комфортного навчального середовища, вільного від насильства у будь-яких його проявах.
Саме для досягнення цієї мети у гімназії проводиться системна робота з протидії булінгу, спрямована на його запобігання, що включає інформування, роз’яснення, бесіди, тренінги, консультації тощо не лише для учнів, а й для їх батьків. Адже, дійсно, сьогодні булінг є проблемою світового масштабу.
Булінг може проявлятися у різних формах, не лише фізичної агресії, але й психологічної, зокрема у формах утиску, цькування, бойкоту, дезінформації, дискримінації, кібер-цькування, псування особистих речей тощо. Такі знущання завжди є навмисними, включають у себе неприйнятні жести, слова або дії, що можуть повторюватися з часом.
ПОРАДИ ПСИХОЛОГА:
Що можна зробити у разі виявлення випадків булінгу?
• Скажіть особі, яка, на вашу думку, почала проявляти до вас ознаки булінгу, зупинитися.
• Якщо над вами знущаються, або хтось, кого ви знаєте, зазнає знущань тривалий час, повідомте про це.
Ви можете повідомити про випадки булінгу:
• Батьків
• Вчителів
• Класного керівника
• Психолога гімназії
• Представника адміністрації гімназії
• Представника робочої групи з протидії булінгу в гімназії
• Директора гімназії
- Уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей
Коли пов ідомляти?
Повідомте про випадок булінгу одразу. Не ігноруйте. Ситуація може погіршитись.
Як представники гімназії відреагують на повідомлення про випадок булінгу?
Працівник гімназії, виявивши випадок булінгу або отримавши від учня чи його батьків заяву про такий випадок, повідомляє про нього керівника навчального закладу.
Відповідно до заяви,заступник директора гімназії видає рішення про проведення розслідування, створює та скликає комісію з розгляду випадків булінгу, до складу якої входять педагогічні представники,соціальний педагог, психолог, а також батьки постраждалого та булера.
Комісія з розгляду випадків булінгу буде слухати та розмовляти з постраждалим та його батьками, з булером та його батьками, а також, за наявністю, зі свідками випадку булінгу з метою з’ясування всіх обставин.
Всі рішення комісії будуть зафіксовані . У разі, якщо комісія визнає, що інцидент дійсно виявився випадком булінгу, а не одноразовим конфліктом, директор гімназії повідомляє про нього уповноважені органи Національної поліції України та Службу у справах дітей. У разі, якщо комісія не визнає випадок булінгу, а постраждалий не згоден із цим, він може звернутися із заявою до органів Національної поліції України.
План заходів спрямованих на запобігання та протидію боулінгу (цькуванню)
в закладі освіти на 2020-2021 н.р.
Рекомендовані діагностичні методики для практичного використання.
• Методика дослідження тривожності (тест шкільної тривожності Філіпса).
• Методики діагностики агресивних і ворожих реакцій А. Басса і А. Дарки.
• Методика діагностики «Самооцінка психічних станів» (Г. Айзенка).
• Методика діагностики «Агресивна поведінка» (Є. П. Ільїн, П. А. Ковальов).
• Діагностика емпатії (А. Меграбяна і Н. Епштейна).
• Проективна методика «Тест руки» Е. Вагнера. № Заходи Класи /термін Відповідальні
1. “Мій клас - моя родина” Розвивальне заняття з елементами тренінгу 8 кл.( Вересень ).
2. «Робота над казкою Г.К. Андерсена «Гидке каченя» Інтерактивне заняття 2-4кл (Листопад ).
3. «Повага до себе та інших людей». Заняття для учнів та учениць 1-го класу Нової української школи 1-ші кл.( Грудень)
4. В рамках Міжнародного дня толерантності, перегляд та обговорення фільму “Цирк Баттерфляй” 5-11кл. (Листопад)
5. Моніторингове дослідження агресивності та тривожності за методикою діагностики агресивних і ворожих реакцій А. Басса і А. Дарки. 6-11 кл. (Грудень)
6. Соціометричні дослідження у класних колективах 5-11 кл. (Січень)
7. Надання індивідуальних консультацій з питань булінгу та жорстокого поводження. (Постійно)
8. Перегляд та обговорення мультфільму “Іжачок” спрямованого на формування толерантного ставлення до однолітків. 1-4 кл. (Лютий-березень )
9. Тренінг для педагогічних працівників «Протидія булінгу в закладах освіти». Войцях Т.В., Андрєєнкова В.Л (Березень),
10. Інтерактивне заняття для батьків здобувачів освіти «Протидія булінгу». Зьома Н.О., Андрєєнкова В.Л Лютий-березень
11. Години психолога. Проведення інформаційно-просвітницьких лекції, тренінгів, бесід із учнями з питання попередження булінгу (цькуванню) за участю представників служб. 1-11 кл.
12 Оформлення інформаційного куточку з попередження булінгу. Лютий
13. Надання консультацій учасникам освітнього процесу з захисту прав. Постійно
14. Перегляд відео презентацій “Булінг в школі. Як його розпізнати”, “Кібербулінг або агресія в інтернеті”. 5-11 кл. Лютий
15. Розроблення пам’ятки :
1) батькам “Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу та кібербулінгу для своєї дитини”
2) педагогам “Алгоритм дій у випадках виявлення булінгу” Березень